Новини та оголошення

ШАНОВНІ КОЛЕГИ!

Щиро вітаємо Вас з початком нового навчального року! Бажаємо вам міцного здоров’я, безхмарних днів, творчої наснаги, нових педагогічних звершень. Хай засіяна Вашою невтомною працею освітянська нива дає багаті врожаї нових талантів, яскравих особистостей та визначні перемоги й здобутки в житті.

З повагою, колектив кафедри клінічної імунології, алергології та ендокринології




Інформація щодо початку 
2020-2021 навчального року

У ВДНЗ України «Буковинський державний медичний університет» новий 2020-2021 навчальний рік розпочнеться: 
                      • для студентів 2-6 курсів – з 01 вересня 2020 року; 
                      • для студентів 1 курсу та студентів 2 курсу, які вступили на навчання у 2020 році – з 21 вересня 2020 року; 
                      • для лікарів(провізорів)-інтернів – з 01 вересня 2020 року; 
                      • для здобувачів освітньо-наукового ступеня «доктор філософії» – з 01 вересня 2020 року 
У зв’язку з встановленням Державною комісією з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій на території м. Чернівці «червоного» рівня епідемічної небезпеки до 06 вересня 2020 року навчальні заняття будуть проводитися з використанням дистанційних технологій, а саме: 
  • практичні та семінарські заняття проводяться в синхронному режимі за допомогою сервісу відеоконференцій Google Meet; 
  • лекції проводяться в асинхронному режимі шляхом оприлюднення презентацій лекцій, відеолекцій та інших необхідних навчально-методичних матеріалів на сервері дистанційного навчання університету. 

Навчальні заняття проводитимуться відповідно до затверджених розкладів, які будуть оприлюднені на сайті університету.

Про організацію освітнього процесу в БДМУ в осінньому семестрі

Відповідно до Закону України «Про вищу освіту», «Положення про організацію освітнього процесу у ВДНЗ України «Буковинський державний медичний університет», на виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 року №641 «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», постанови Головного державного санітарного лікаря України від 22.08.2020 року № 50 «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)», – по ВДНЗ України «Буковинський державний медичний університет» видано наказ № 285-Адм від 26.08.2020року.

1. Розпочати 2020-2021 навчальний рік:
  • для студентів 2-6 курсів – з 01 вересня 2020 року;
  • для студентів 1 курсу та студентів 2 курсу, які вступили на навчання у 2020 році – з 21 вересня 2020 року;
  • для лікарів(провізорів)-інтернів – з 01 вересня 2020 року;
  • для здобувачів освітньо-наукового ступеня «доктор філософії » –
  • з 01 вересня 2020 року.

2. Проректору з науково-педагогічної роботи, начальнику навчального відділу деканам факультетів, директорам навчально-наукового інституту післядипломної освіти та фахового коледжу, завідувачу відділу докторантури, аспірантури та клінічної ординатури та завідувачам кафедр забезпечити організацію освітнього процесу зі здобувачами освіти медичних факультетів №1, №2, №3, №4, стоматологічного та фармацевтичного факультетів, фахового коледжу, навчально-наукового інституту післядипломної освіти, відділу докторантури, аспірантури та клінічної ординатури залежно від встановленого Державною комісією з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій на території м. Чернівці рівня епідемічної небезпеки в таких формах:

2.1 . У разі встановлення «зеленого» та «жовтого» рівнів епідемічної небезпеки:
  • практичні та семінарські заняття проводяться за очною (аудиторною) формою навчання;
  • лекції проводяться за дистанційною формою навчання в асинхронному режимі шляхом оприлюднення презентацій лекцій, відеолекцій та інших необхідних навчально-методичних матеріалів на сервері дистанційного навчання університету.

2.2 . У разі встановлення «помаранчевого» рівня епідемічної небезпеки:
  • практичні заняття проводяться за очною (аудиторною) формою навчання;
  • семінарські заняття проводяться за дистанційною формою в синхронному режимі за допомогою сервісу відеоконференцій Google Meet;
  • лекції проводяться за дистанційною формою навчання в асинхронному режимі шляхом оприлюднення презентацій лекцій, відеолекцій та інших необхідних навчально-методичних матеріалів на сервері дистанційного навчання університету.

2.3 . У разі встановлення «червоного» рівня епідемічної небезпеки:
  • практичні заняття та семінарські заняття проводяться за дистанційною формою в синхронному режимі за допомогою сервісу відеоконференцій Google Meet;
  • лекції проводяться за дистанційною формою навчання в асинхронному режимі шляхом оприлюднення презентацій лекцій, відеолекцій та інших необхідних навчально-методичних матеріалів на сервері дистанційного навчання університету.

3. Завідувачам кафедр:

3.1. Провести роз’яснювальну роботу зі співробітниками кафедри щодо індивідуальних заходів профілактики та реагування на виявлення симптомів коронавірусної хвороби (СОVID-19) серед співробітників або здобувачів освіти.

3.2. Провести інструктаж для співробітників кафедри щодо запобігання поширенню коронавірусної інфекції (COVID-19), дотримання правил респіраторної гігієни та протиепідемічних заходів.

3.3. Допускати до роботи персонал за умови використання засобів індивідуального захисту (респіратора, захисного щитка або маски, в тому числі виготовленої самостійно). Після кожного зняття засобів індивідуального захисту та перед одяганням чистих засобів індивідуального захисту, працівник повинен ретельно вимити руки з милом або обробити антисептичним засобом.

3.4. Не допускати на робоче місце працівників із ознаками гострого респіраторного захворювання або підвищеною температурою тіла понад 37,2°С. У разі виявлення співробітника з підвищеною температурою тіла понад 37,2°C або із ознаками гострого респіраторного захворювання такий співробітник не допускається до роботи з рекомендаціями звернутись за медичною допомогою до сімейного лікаря. При появі підвищеної температури тіла понад 37,2°C або ознак гострого респіраторного захворювання вдома, співробітник повідомляє свого безпосереднього керівника та не виходить на роботу, одночасно звертаючись за медичною допомогою.

3.5. Не допускати до роботи персонал, який визначений таким, який потребує самоізоляції відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я.

3.6. Забезпечити опитування професорсько-викладацьким складом кафедри учасників освітнього процесу щодо їх самопочуття та наявності симптомів респіраторної хвороби перед початком аудиторних занять. В разі виявлення ознак гострої респіраторної хвороби, за відсутності батьків, здобувачі освіти одягають маску, тимчасово повинні бути ізольовані в спеціально відведеному приміщенні, інформуються батьки (інші законні представники) та приймається узгоджене рішення щодо направлення до закладу охорони здоров’я. Після вилучення особи з симптомами інфекційної хвороби в приміщенні, де перебувала така особа, проводиться провітрювання поза графіком та дезінфекція висококонтактних поверхонь.

3.7. Забезпечити контроль за входом здобувачів освіти та співробітників до приміщень кафедри при наявності захисної маски або респіратора. Захисні маски можуть не використовуватися під час проведення занять у навчальних приміщеннях (аудиторіях). Під час пересування приміщеннями закладу освіти використання захисних масок є обов’язковим.

3.8. Мінімізувати пересування здобувачів освіти між навчальними аудиторіями.

3.9. Після кожного навчального заняття забезпечити проведення провітрювання навчальної аудиторії впродовж не менше 10 хвилин.

3.10. Після проведення занять у кінці робочого дня забезпечити проведення очищення і дезінфекції поверхонь (в тому числі дверних ручок, столів, місць для сидіння, перил, тощо).

3.11. Довести зміст пунктів 1-3 наказу до співробітників кафедри.

4. Деканам факультетів, директорам навчально-наукового інституту післядипломної освіти та коледжу університету, завідувачу відділу докторантури, аспірантури та клінічної ординатури:

4.1. Провести роз’яснювальну роботу зі здобувачами освіти щодо індивідуальних заходів профілактики та реагування на виявлення симптомів коронавірусної хвороби (СОVID-19).

4.2. Провести інструктаж для здобувачів освіти щодо запобігання поширенню коронавірусної інфекції (COVID-19), дотримання правил респіраторної гігієни та протиепідемічних заходів.

4.3. У разі підтвердження випадку коронавірусної хвороби СОVID-19 в одного зі здобувачів освіти, всіх інших здобувачів відповідної групи визнавати такими, що потребують самоізоляції, та повинні вживати заходів, передбачених галузевими стандартами в сфері охорони здоров’я.

4.4. Довести зміст пунктів 1-2 наказу до здобувачів освіти.

5. Контроль за виконання наказу покласти на Геруша І.В. – проректора з науково-педагогічної роботи

Ректор Т.М. Бойчук


БДМУ – у трійці найкращих медичних університетів України за рейтингом Webometrics


Оприлюднено світових рейтинг університетів Ranking Web of Universities (Webometrics) за липень 2020 року.

Рейтингує заклади вищої освіти та публікує двічі на рік Лабораторія Кіберметріки Іспанії (CSIC) Міністерства науки і інновацій Іспанії. Варто відзначити, що даний рейтинг Webometrics аналізує показники майже 25 000 університетів світу.

За цим рейтингом Буковинський державний медичний університет посів 3 місце серед медичних університетів та 25 місце серед 317 закладів вищої освіти України. У порівняні з версією рейтингу Webometrics, опублікованого у січні 2020 року, БДМУ істотно покращив свої позиції – на 17 місць.

Розробники рейтингу зауважують, що головним завданням рейтингу є сприяння академічній присутності в Інтернеті, підтримка відкритого доступу, щоб суттєво збільшити передачу наукових та культурних знань у світових університетах. Також автори проекту наголошують, що на відміну від інших рейтингів Webometrics за допомогою незалежного веб-рейтингу та науково-дослідної моделі, опосередковано оцінює всі аспекти діяльності університету: дослідження, академічного, культурного, соціального, спортивного та багатьох інших аспектів.


БДМУ увійшов до двадцяти найкращих з 240 університетів України

Інформаційний освітній ресурс «Освіта.ua» оприлюднив консолідований рейтинг закладів вищої освіти України 2020 року.

Рейтинг охоплює результати 241 закладу вищої освіти, а також містить 7 підрейтингів, у т.ч. «Кращі виші регіонів України», «Кращі медичні університети України», «Кращі заклади вищої освіти областей України» тощо.

За результатами «Консолідованого рейтингу» закладів вищої освіти України у 2020 році Буковинський державний медичний університет посів 17 місце серед усіх вишів України. Слід відзначити, що у порівняні із минулорічним рейтингом БДМУ істотно покращив свої позиції – на 5 місць.


У підрейтингу «Кращі виші регіонів України» БДМУ потрапив до п‘ятірки найкращих закладів вищої освіти Західного регіону.



У підрейтингу рейтингу «Кращі медичні навчальні заклади України» наш університет посів 6 місце.


В якості вихідних даних для складання Консолідованого рейтингу закладів вищої освіти України, використані рейтинги університетів: «Топ-200 Україна», «Scopus» та «Бал ЗНО на контракт», кожен з яких використовує різні критерії оцінювання закладів вищої освіти.




БДМУ – переможець конкурсу на реалізацію проекту Програми ЄС Erasmus+


Буковинський державний медичний університет зреалізовуватиме проєкт Програми ЄС Erasmus+ «Simulation in Undergraduate MEDical Education for Improvement of SAFEty and Quality of Patient Care (SAFEMED+)» відповідно до результатів конкурсу 2020 року, оголошеного Виконавчим агентством з питань освіти, аудіовізуальних засобів і культури (ЕАСЕА) Європейської Комісії.

«Європейський Союз підтримує велику кількість проєктів Erasmus+ для просування та впровадження освітніх реформ, зміцнення міжнародного співробітництва, підвищення працевлаштування фахівців та розвитку інновацій. Однак, на мою думку, головна мета Програми Erasmus+ – об’єднати людей з усього світу», – наголосив посол Матті Маасікас, голова Представництва ЄС в Україні.

Десять проєктів, у яких беруть участь 46 університетів та інших організацій з України, були відібрані на фінансування в розмірі понад 9 млн євро за Програмою Європейського Союзу Erasmus+ задля розбудови потенціалу у сфері вищої освіти. Загалом, у конкурсі перемогли 164 проєкти. Такими є результати конкурсу 2020 року, оголошеного Виконавчим агентством із питань освіти, аудіовізуальних засобів і культури (ЕАСЕА) Європейської Комісії. Новообрані проєкти розпочнуть свою діяльність із листопада 2020 року або вже із січня 2021 року.

Всі проєкти спрямовані на модернізацію освітніх програм із соціальних наук та інженерії, охорони здоров’я і навколишнього середовища; модернізацію врядування закладів вищої освіти; зміцнення зав’язків системи вищої освіти з економічним і соціальним середовищем.

До проектних команд входять 59 партнерів із 22 країн світу: 34 організації з 15 країн-членів Програми (Австрія, Бельгія, Болгарія, Естонія, Іспанія, Італія, Литва, Латвія, Нідерланди, Німеччина, Норвегія, Польща, Словенія, Фінляндія, Франція) та 25 організацій із 7 країн-партнерів Програми (Азербайджан, Білорусь, Вірменія, Грузія, Казахстан, Республіка Молдова, Таджикистан).

Координатором проекту виступає Тбіліська медична академія ім. Петре Шотадзе, партнери проекту, включаючи БДМУ, – Університет Сантьяго де Компостела (Іспанія); Вільнюський університет (Литва); Катанійський університет (Італія); Тернопільський національний медичний університет ім. І.Я. Горбачевського (Україна); Єреванський державний університет (Вірменія); Університет Айбусак (Вірменія).

Основною метою SAFEMED+ («Simulation in Undergraduate MEDical Education for Improvement of SAFEty and Quality of Patient Care (SAFEMED+)» - «Симуляційне навчання в медичній освіті для підвищення безпеки та якості догляду за пацієнтом») є покращення якості медичної освіти відповідно до вимог CBME (Competence Based Medical Education), що, в свою чергу, сприятиме розвитку відповідних клінічних компетенцій серед випускників університетів-партнерів. Розробка занять для підвищення кваліфікації та постійного професійного розвитку серед викладачів за допомогою методології OSCE і стандартів BME (Basic Medical Education) дозволить викладачам університету здобути нові знання та вдосконалити викладання з використанням симуляційного обладнання, активно обмінюватися досвідом із колегами з інших країн. Студенти зможуть навчатися клінічним навичкам у безпечному середовищі із застосуванням найсучаснішого симуляційного обладнання за стандартами Всесвітньої федерації медичної освіти. Також проект передбачає створення платформи «Базові клінічні навички» з метою надання консультаційних послуг, що дозволить проводити консультації на відстані та сприятиме зміцненню системи охорони здоров’я в країнах-бенефіціарах.